Klantenservice: 0418 - 591188 ~ ma. - vr.: 09:00 - 13:00 uur

Verzendwijze en kosten

Orders worden verzonden met diverse goed geselecteerde vervoerders. De vervoerder levert in de meeste gevallen binnen één à twee werkdagen. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de verkoper. De keuze van de wijze van verzending en verpakking is aan ons. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf verlaten. De kosten voor het verzenden van onze producten zijn binnen Nederland € 6,75 ex.btw. Dit geldt voor 1 colli verzendingen die niet meer dan een gewicht hebben van 30kg. Boven dit gewicht berekenen we een toeslag tot 60kg van +€ 6,75 ex.btw, tot 90kg van +€ 13,50 ex.btw, tot 120kg van +€ 20,25 ex.btw en tot 150kg van +€ 27,00 ex.btw. Deze kosten zijn incl. handelings- en inpakkosten. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend en wij behouden ons het recht dit bedrag t.a.t. aan te passen.

Bijna al onze producten worden als pakket bezorgd. Mocht de vervoerder u niet thuis treffen dan zal deze een afhaalbewijs bij u achterlaten. U kunt dan daarmee en een geldig identiteitsbewijs het pakket afhalen op het postkantoor. Het pakket blijft dan 3 weken op het postkantoor liggen voordat het weer naar ons wordt teruggezonden. Mochten wij in deze situatie nog een keer het pakket aan u toe moeten sturen dan brengen wij opnieuw de verzend- en verpakkingskosten in rekening. Verwacht u dat er niemand aanwezig zal zijn dan kunt U altijd een DUIDELIJK briefje ophangen voor de bezorgdienst met een boodschap dat het pakket afgeleverd mag worden op het adres van uw buren.

Wij bieden ook de mogelijkheid uw bestelling af te leveren op een ander adres, bijvoorbeeld op uw werkadres. U kunt dat aangeven bij het invullen van uw adresgegevens.

 

Waar kan ik laten bezorgen?
U kunt uw bestelling overal in Nederland en België laten bezorgen.
Hoe snel bezorgt ZOOpermarkt®nl?
Bestellingen worden verzonden met diverse goed geselecteerde vervoerders. De vervoerder levert in de meeste gevallen binnen één à twee werkdagen nadat hij door ons is aangeboden. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen het magazijn verlaten. ZOOpermarkt®nl is niet zelf verantwoordelijk voor de bezorging van de pakketten en poststukken maar als u voor 14:00 besteld en betaald hebt en het product op voorraad is, zullen wij het nog diezelfde avond aan onze vervoerder meegeven. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de verkoper. De keuze van de wijze van verzending en verpakking is aan ons.
Hoeveel kost thuisbezorging bij ZOOpermarkt®nl?
De kosten voor het verzenden van onze producten zijn binnen Nederland € 6,75 ex.btw. Dit geldt voor 1 colli verzendingen die niet meer dan een gewicht hebben van 30kg. Boven dit gewicht berekenen we een toeslag tot 60kg van +€ 6,75 ex.btw, tot 90kg van +€ 13,50 ex.btw, tot 120kg van +€ 20,25 ex.btw en tot 150kg van +€ 27,00 ex.btw. Deze kosten zijn incl. handelings- en inpakkosten. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend en wij behouden ons het recht dit bedrag t.a.t. aan te passen.
Hoe verloopt de communicatie na mijn geplaatste bestelling?
Nadat u uw bestelling geplaatst hebt, ontvangt u direct een e-mail ter bevestiging. Daarna ontvangt u nog een e-mail als uw bestelling wordt verzonden. Ook bij onverhoopte wijzigingen brengen wij u daarvan direct op de hoogte. In ontwikkeling is dat wij u per sms op de hoogte kunnen gaan houden hiervoor is uw mobiele nummer nodig.
Hoe betaal ik mijn bestelling die ik laat thuisbezorgen?
Een bestelling die u laat thuisbezorgen kunt u alleen via de website op het moment van bestellen betalen. Alle betalingen gaan via onze PSP (Payment Service Provider) Buckaroo
Kan ik mijn bestelling naar een postbusnummer later versturen?
Onze vervoerder leveren op een postbusadres geen pakketten af die zwaarder zijn dan 12 kilo. Ook hele grote pakketten kunnen niet op een postbusnummer worden afgeleverd. Wij raden u daarom aan bij een grote of zware bestelling geen postbusnummer te gebruiken, maar een regulier adres.
Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten verzenden?
Op dit moment hebben we goede afspraken voor levering in Nederland en België. Voor andere landen zijn we hiervoor in onderhandeling. Wel kunt u altijd contact met onze klantenservice opnemen om te kijken of wij samen een oplossing voor uw situatie kunnen vinden.
Kan ik een bestelling naar een NAPO-nummer later versturen?
Vanwege de voorwaarden die de Militaire Post Organisatie aan deze pakketten stelt, is dat op dit moment nog niet mogelijk. Een pakket mag van de MPO niet meer dan 2 kilogram wegen. Voor een heel groot gedeelte van onze producten geldt dat het gewicht al boven die 2 kilogram ligt, zodat uw bestelling deze limiet direct overschrijdt.
Wie bezorgt de bestellingen van ZOOpermarkt®nl?
ZOOpermarkt®nl maakt gebruik van Van den Haak TransMission - DPD Pakketservice - DHL Parcel en Post NL. ZOOpermarkt®nl, i.c.m. zijn leverancier houdt zich het recht voor de keuze te maken voor de te gebruiken vervoerder.
Waar kan ik mijn orderstatus vinden?
Als u via 'Mijn Account' bent ingelogd op de ZOOpermarkt®nl website van uw dierenarts (of als uw zich centraal heeft geregistreerd dan op zoopermarkt.nl), en daar op het tabje 'Mijn Bestellingen' klikt, ziet u een overzicht van lopende orders en een archief. Bij iedere order wordt de ordernummer, orderdatum, het bedrag van de bestelling en de status van de bestelling weergegeven. Uw lopende orders worden overigens ook in de overzichtspagina ‘Accountbeheer’ van uw account weergegeven.
Waar kan ik mijn bestelling volgen?
Door uw orderstatus in de gaten te houden, kunt u zien waar uw order zich bevindt, totdat ZOOpermarkt®nl deze heeft overgedragen aan de vervoerder. Vanaf dat moment kunt u via de vervoerder uw bestelling volgen via Track&Trace.
Kan ik een deel van mijn bestelling laten bezorgen?
ZOOpermarkt®nl zal een bestelling t.a.t. zo efficient mogelijk leveren en zal er alles aan doen om een bestelling in één pakket te verzenden tenzij dit logistiek onmogelijk is.
Krijg ik een traceercode?
Van de vervoerders die een track&trace code afgeven, die zullen wij t.a.t. met u delen. U ontvangt deze op het moment van verzending. Op de site van de betreffende vervoerder kunt dan 24-7 uw pakket volgen.
Ik kan mijn bestelling niet vinden met Track&Trace. Hoe kan dit?
Het kan voorkomen dat u, na het invullen van het barcodenummer op de site van de vervoerder, een melding krijgt dat er geen zendingen zijn aangetroffen. Controleer of u uw code goed heeft overgenomen. Het kan ook zijn dat de code nog niet is ingelezen vanuit de chauffeur, probeert u dan later nog eens. Als u de melding de volgende dagen blijft ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice.
Kan ik op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?
Dat is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt u aangeven of uw factuuradres gelijk is aan het bezorgadres. Indien u aangeeft dat dit niet het geval is, wordt u verzocht om het juiste bezorgadres in te voeren. Uw bestelling zal dan naar dat adres worden verzonden, terwijl uzelf gewoon de bestelling betaalt.
Mijn pakket komt niet aan, hoe kan dit?
Controleer altijd eerst de status van uw order in uw account via ‘Mijn account’ of via deze link. Als, volgens de orderstatus, uw bestelling is overgedragen aan onze vervoerder, kunt u via Track&Trace de huidige status van uw order raadplegen. Lijkt alles in orde te zijn, controleer dan het door u opgegeven bezorgadres. Als ook dat klopt, kan het zijn dat er een vertraging is opgetreden bij onze vervoerder. Indien dit meerdere dagen voortduurt, verzoeken wij u vriendelijk contact met onze klantenservice op te nemen.
Zijn er afwijkende voorwaarden voor hele grote pakketten?
ZOOpermarkt®nl heeft op het moment één beleid voor alle pakketten die worden verstuurd. Al onze pakketten die niet door de brievenbus passen, worden namelijk door dezelfde vervoerder bezorgd. Hiervoor wordt dan ook één tarief gerekend en één manier van bezorgen gehanteerd. In de nabije toekomst zal ZOOpermarkt®nl het assortiment uitbreiden, denk hierbij aan medicijnen. Zolang deze nieuwe producten binnen de huidige normen vallen zullen ze op een zelfde wijze worden behandeld. Mochten er andere eisen aan gesteld worden zal ZOOpermarkt®nl naar de juiste oplossing hiervoor zoeken.